Alla inlägg under mars 2010

Av SIV SANDBERG - 19 mars 2010 21:39

Jag gillar fredagar. Egentligen är de mina helgdagar. Då är jag uppe länge och ser på TV och läser och gör lite av varje.

Idag är det precis så, förutom att jag skall vara den som kan allt. Det är lite tröttsamt men det går väl över.


Det är i alla fall skönt när den lille ligger i soffan (och har precis snott min filt) och den andra ligger på golvet under bordet. De har för en stund sedan fått ett hårt kexben och käkat upp detta med god aptit.


Jag har ännu inte provsprungit mina nya skor, men jag skall snart göra det. Jag vill ju inte smutsa ner dem så jag får använda mina gamla några veckor till.   


Förresten, om jag inte nämnt det tidigare, Ebbe har blivit pappa till två pepparkaksbruna hanvalpar. Jättesöta.


Nu skall jag ta det lugnt en stund till och sedan skall jag nog lägga mig. Skall vara borta en del i morgon och måste vara pigg inför detta.

Av SIV SANDBERG - 17 mars 2010 22:35

De är röda och vita och heter Asics Cumulus och jättesnygga. Det är säkert en motor på dem så att jag kan springa lätt och länge.


Ebbe har blivit pappa till två hanvalpar som är chokladbruna. Pyttesmå. Jag är jättestolt. Det är så nära farmor man kan bli.


På söndag skall jag (om det finns plats) gå på bodybalancepass med min äldsta dotter och det skall bli kul. Vi har aldrig tränat tillsammans förut så det blir en nyhet för oss båda.


Av SIV SANDBERG - 6 mars 2010 22:17

Nu är bokslutet över för i år och för senare tid också. En ny kassör kommer att tillträda och jag kommer att slippa detta, som jag vet egentligen inte är något jobb i sig men eftersom jag alltid väntar till sista minuten så blir det himla jobbigt. Egentligen borde jag skärpa mig när det gäller uppdrag av denna karaktär om jag någonsin mer kommer att vara så dum att jag tar ett uppdrag i en förening mer.


Just nu tittar jag på film och det känns väldigt skönt.


Ovido - Quiz & Flashcards