Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

En skön morgon.

Av SIV SANDBERG - 7 augusti 2011 09:47

Hundarna har fått mat, kissat i trädgården och gått och lagt sig hos maken igen. Maken har jobbat natt och sover gott. 

Jag brukar inte banga för att sova länge jag heller men idag kände jag mig pigg och gick upp och satte mig här vid datorn. Ebbe ligger i fåtöljen i mitt arbetsrum och vi har det lugnt och skönt.


Denna vecka har varit hektisk i början. Jobbade ganska mycket måndag till onsdag men sedan lugnade det ner sig drastiskt. Skönt. Veckan avslutades med att jag löste några uppgifter som jag inte hunnit med innan. En bra avslutning brukar kännas som att hela veckan varit bra. Man kan lura huvudet ibland, eller hur?


Lördagen var en spenderardag. Shoppade för 2000 kr och det kändes bra, för jag hade för en gångs skull pengar över att shoppa för. En snygg rutig kjol, en snygg vit blus och en sådan där fuskblus med tröja och blus i ett (har aldrig ägt en sådan tidigare) och en scarf till alltihop. Det är väl mer höstkläder men det var en snygg kombination. Jag skulle vilja ha en snygg dräkt och såg några stycken, men då hade de inte min storlek på kjolen, så då blev det inget. Får bli nästa gång.


I morgon måndag skall jag vara ledig. Tar lite kompledigt. Försöka komma iväg til gymmet och träna. Sportlife har öppnat ett gym i Angered Centrum och jag skall testa det tänkte jag. Gå på någon klass. Bodypump eller yoga, båda är ju väldigt fysiska om man vill.(Jag bävar för träningsvärken på tisdag!!!) 


Idag är planen däremot att komma ut på en sväng, fast det bär emot för det regnar rätt mycket. Men, det gäller att tänka positivt och förtränga tröskelmotståndet, så kommer jag nog att greja det.


Ha en bra dag alla


Och glöm inte att gratta Sara som fyller 25 år idag. Sara, jag älskar dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SIV SANDBERG - 6 april 2012 12:24

Nu har vi tränat agilty i snart två terminer, Ebbe och jag, och vi älskar det. Ebbe har utvecklats jättemycket under denna tid och blivit en hund som söker sig till hoppen och andra hinder.   Gungan är väl det som är svårast för honom eftersom ha...

Av SIV SANDBERG - 3 januari 2012 10:49

Jaha, nu är det nytt år igen. Vad skall man lova då. Ingenting som jag går ut med offentligt med i alla fall. :-) Inte på det väldigt personliga planet i alla fall.    Men jag vet att jag ska: Gå på kurs med Ebbe. Agility del två. Det skall bli j...

Av SIV SANDBERG - 19 december 2011 11:10

Jag skall börja träna med en PT, har satt upp mig för tre pass tillsammans med henne till att börja med. Aldrig gjort förut,men det skall bli väldigt spännande och utmanande. Undrar om jag kan röra mig på julafton? Träningsvärk i hela kroppen kanske....

Av SIV SANDBERG - 14 augusti 2011 13:39

Nu har Molly ockskå åkt hem. Och hennes matte och husse och det blev alldeles tyst i huset.    Igår hade vi kalas för Sara och då var det lite folk här och totalt fem hundar. Hundliv kan man kalla det för. Två sådana som Ebbe och de gapade mest, ...

Av SIV SANDBERG - 8 augusti 2011 11:19

Idag är jag kompledig. Det känns som om jag har fått extratid och då undrar man ju varför jag sitter framför datorn och bloggar. Jo, för att jag kan disponera min lediga tid som jag vill. Så det så.    Jag skall göra nyttiga saker också, bara för...

Ovido - Quiz & Flashcards