Alla inlägg den 6 april 2012

Av SIV SANDBERG - 6 april 2012 12:24

Nu har vi tränat agilty i snart två terminer, Ebbe och jag, och vi älskar det. Ebbe har utvecklats jättemycket under denna tid och blivit en hund som söker sig till hoppen och andra hinder.


Gungan är väl det som är svårast för honom eftersom han är så lätt och lätt studsar om det går fel. Så fort han gjort något misstag tar det en stund innan han är på banan igen. Men det går fortare för varje gång. Och han gillar faktiskt gungan eller rättare sagt det som händer när han går upp, köttbullarna och korven och hejarklacken. Vi skall övervinna detta under våren.


Slalomet har lossnat det är på min vänstra sida, men när det gäller den högra så är han nog lite osäker. Han går alltid in från rätt håll, alltså rundar första pinnen. Därefter kommer han mot mig och nästan backar in mellan de två nästa pinnarna. Där är vi nu. Jag tror det beror på att jag inte väntar ut honom när han går igenom på rätt sätt utan har lockat Ebbe mellan pinnarna. Alltså, jag måste vänta till Ebbe sjävlmant går igenom på rätt sätt för att kunna belöna rätt beteende. 


När det gäller hoppen och tunnlar så har Ebbe inga problem. Det är mer jag som inte hinner med. Men det skall bli bättre hoppas jag. 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards